Thursday, August 31, 2006

وفاة محمد عبد الوهاب

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أزيكم جميعا ؟

حد يعرف لاعب الكرة محمد عبد الوهاب ؟

أنا عن نفسي ماليش في الكورة خالص و لا بتابع فيها أي حاجة
المهم أنا مرة كنت قاعدة و لاقيت بابا قاعد يقول قصة وفاة محمد عبد الوهاب أنا ما أخدتش في بالي و كنت بحسبه بيتكلم عن محمد عب الوهاب الملحن ...

بس بعد شوية سمعت أسمه بردك في التليفزيون ... قلت دة يمكن الذكرى بتاعته ...
بس المهم مش عارفة أيه الفضول اللي جه عليا و عرفت القصة كلها بأة و عرفت المأساه الحقيقية و ما أتأكدش غير لما قريت في موقع بعيني عن الحادثة اللي حصلت له في الموقع دة

http://arabic.cnn.com/2006/sport/8/31/abdelwahab.death/

المهم لما عرفت أتهزيت من جوايا جدا و خفت جداجداجداااااااااا لان محمد عبد الوهاب (ربنا يرحمه يا رب) توفى في عز شبابه و في عز مجده و شهرته

أنا عارفة أكيد أن الموت مالهوش سن محدد و ممكن يجي لاي حد الصغير و الكبير بس اللي سمعته بردك أن محمد عبد الوهاب كان متدين ما شاء الله عليه و ممكن تكون دي حكمة من ربنا أن باقي الفريق و باقي الناس اللي بيحبوه يتعظوا منها و يكون دة سبب في إصلاح الكثير


الله يرحمك يا محمد عبد الوهاب و يجعل قبرك روضة من رياض الجنة و لا يجعله حفرة من حفر النار و يدخلك فسيح جناته و ييسر حسابك أنت و جميع موتانا و موتى المسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات و أحنا كمان الأحياء

اللهم أحسن ختامنا و أمتنا غير فاتنين و لا مفتونين

3 comments:

Mai_3ssam said...

أه نسيت أقول أن فاجأة الموت دي من علامات الساعة و الله أعلم ياااااااااااااااااارب أحسن ختامنا و خفف علينا سكرات الموت و أحسن وقوفنا بين يديك

MarieM SamiR said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أمين يا رب العالمين فعلا الموت ملوش سن بدليل ان قبلها نجيب محفوظ توفى وهو عنده 95 سنة
الهم اعفو عنا وارزقنا حسن الخاتمة والعتق من النار
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Unknown said...

ameen ya rab el 3alameen